162 милиона зрители в цял свят са проследили конкурса Евровизия 2023, който се проведе на 9-и, 11-и и 13-и май в Ливърпул. Финалът, който беше спечелен от шведската поп звезда Loreen, постави своеобразен рейтингов рекорд във Великобритания със среден рейтинг от 10 милиона.
Над 88% от зрителите в Норвегия, 85% от зрителите във Финландия и 82% от зрителите в Швеция са проследили финала. Представителите на трите държави бяха фаворити за победата и постигнаха високи резултати в крайното класиране, влизайки в топ 5. Над 50% от зрителският шер отбелязаха и обществените телевизиите в Армения, Белгия, Кипър, Хърватия, Израел, Литва и Словения. Конкурсът се оказва много популярен сред зрителите до 30 годишна възраст, с над 50% шер в тази възрастова група.
Темата за Евровизия се превърна в голям хит в социалната мрежа TikTok, където в рамките на две седмици над 105 милиона уникални потребителя са проследили съдържанието в официалния профил на конкурса. Видео съдържание с официалния хаштаг “#Eurovision2023” отбелязва над 4.8 милиарда гледания. Близо 8 милиона зрители проследиха на живо финала на Евровизия в YouTube, като шоуто попадна и в топ 20 на българската класация за най-гледано съдържание на сайта за видео споделяне.
Феновете на конкурса в България също станаха част от магията на Евровизия 2023. В София се проведе второто издание на Sofia Eurovision Party, което събра над 500 почитатели на музикалната надпревара, които проследиха заедно големия финал и се насладиха на концерт с участието на български звезди от Евровизия.
Освен с високи рейтинги, тазгодишното издание на конкурса може да се похвали и с изключително успешно представяне в музикалните класации. Песента победител „Tattoo”, в изпълнение на Loreen, достигна 2 - ро място в официалната музикална класация във Великобритания, 1 - во място в 11 държави в Европа, сред които Нидерландия, Австрия, Белгия, Гърция и Швеция, както и още 7 класирания в топ 5. Песните на Норвегия, Финландия, Израел, Италия и Великобритания също превзеха музикалните класации и две седмици след финала на конкурса продължават да са сред най-слушаните песни в Spotify и Apple Music.
Изданието през 2023 година беше белязано и от серизоно медийно отразяване, като са отбелязани над 150 000 публикации в медиите, сред които BBC, The New York Times, Billboard, Rolling Stone, Vulture, NPR, CNN, The Guardian, NME и Variety.
България не излъчи представител в най-гледаното музикално шоу в света, но беше представена от българките Танита Янкова и Бланка, които пяха за Чехия и Полша.