След победата на Viki Gabor (бел. ред.: позната от ефира на The Voice с песента "Getaway") на конкурса за детска песен на Евровизия в Гливице през ноември 2019 г., стана ясно, че най-престижният песенен конкурс на Стария континент ще се върне в Полша за изданието му през 2020 г. Новината дойде по време на живото излъчване на Евровизия от Нидерландия тази вечер, който няма състезателен характер заради пандемията от коронавирус. Европейският съюз за радиоразпръскване (EBU) и Telewizja Polska (TVP) разкриха слогана и логото на Детската Евровизия тази година. Конкурсът се планира да бъде проведен във Варшава през ноември.
В неделя, 29 ноември, десетки млади, талантливи певци от цяла Европа са поканени в полската столица за 18-ото издание на детската песен за Евровизия. И това е рекордна година: TVP ще бъде първият публичен телевизионен оператор, който ще домакинства два поредни години конкурса за песен на „Евровизия“.
Martin Österdahl, новият изпълнителен ръководител на EBU за конкурса за песен на Евровизия и конкурса за детска песен за Евровизия, заяви: „Не бих могъл да бъда по-развълнуван да работя с невероятния екип на TVP в първия ми конкурс за песен на Евровизия. Те притежават уменията, креативността и ентусиазма да създават фантастично шоу. Никога не е било по-важно да разпознаем силата на младите хора да „движат света“ и с нетърпение очаквам всички талантливи певци да се представят по-късно тази година. “
Творческата концепция зад лозунга е, че като деца погрешно вярваме, че всички важни неща се правят от известни хора: учени, астронавти, спортисти и актьори. Искаме да станем такива, защото в нашите очи те са тези, които движат света. Но това не е така: всеки ден милиони хора по света изпълняват ежедневните си задължения с възможност и грижа. Заедно те са тези, които наистина движат света. Тази година девизът почита колективната власт, която държим заедно.
„Събитията от последните месеци ни показаха цялата стойност на единството, добротата и сътрудничеството“, заяви Maciej Łopiński, изпълняващ длъжността председател на TVP.
„Големите музикални проекти, като Песенния конкурс за Евровизия, имат голяма стойност, защото носят оптимизъм и надежда. Слоганът на тазгодишната Детска Евровизия "#MoveTheWorld" подчертава необходимостта от предприемане на положителни действия за общото благо. Едно такова действие е конкурсът за песен на Евровизия. Радвам се, че TVP, след успеха на миналогодишното издание, беше избран отново за домакин и организатор на това невероятно музикално събитие."
Разработките около COVID-19 ясно ще се отразят на планирането през следващите месеци за конкурса за песен на Евровизия 2020.
В непрекъснато променяща се и предизвикателна среда, EBU ще работи с TVP и другите си членове, за да гарантира непрекъснатостта на събитието в редица различни сценарии.
Повече информация за Детската Евровизия 2020 ще бъде обявена скоро, допълват още от junioreurovision.tv
*Снимка: TVP