TikTok отново стана достъпен за потребители в САЩ, само часове след като беше закрит с решение на Върховния съд.
Социалната мрежа престана да работи в страната в събота (18 януари), след като съдът определи краен срок до неделя сайтът да бъде продаден на американски собственици или да отговори на опасенията за националната сигурност, посочени от Конгреса.
„За съжаление TikTok не е наличен в момента. В САЩ е приет закон, забраняващ TikTok. За съжаление, това означава, че засега не можете да използвате TikTok“, беше съобщението, видяно от потребителите на приложението след спирането.
„Имаме късмет, че президентът Тръмп посочи, че ще работи с нас върху решение за възстановяване на TikTok, след като встъпи в длъжност. Моля, останете на линия!“
Избраният президент по-късно каза, че „най-вероятно“ ще даде 90-дневно удължаване на забраната на TikTok след встъпването му в длъжност в понеделник (20 януари), като каза, че това би било „подходящото“ действие, което трябва да се предприеме.
В неделя по обяд платформата, притежавана от Китай, активира повторно услугата си за своите 170 милиона американски потребители, като компанията каза, че е „в процес на възстановяване на услугата“.
„Благодарим на президента Тръмп за предоставянето на необходимата яснота и уверение на нашите доставчици на услуги, че няма да бъдат изправени пред санкции, предоставяйки TikTok на над 170 милиона американци и позволявайки на над 7 милиона малки предприятия да процъфтяват.“
Бъдещето на сайта за първи път беше поставено под въпрос, когато неговата китайска компания майка ByteDance загуби обжалване миналия месец срещу американски закон, който искаше да го забрани. ByteDance също каза многократно, че не желае да продава, въпреки че това би позволило платформата да остане достъпна в страната.
Мярката против TikTok беше издадена в закон от президента Байдън миналата година на фона на твърдения, че компанията стояща зад TikTok може да позволи на китайското правителство да получи достъп до данните на своите милиони американски потребители.
Изчислено е, че последиците от забраната на TikTok в САЩ може да имат значително въздействие върху музикалната индустрия. Скорошен доклад на платформата твърди, че по-голямата част от синглите, оглавили класациите в САЩ и Обединеното кралство през 2024 г., са били свързани с тенденция в TikTok.
Знаменитости, включително Lizzo и Kesha, реагираха на затварянето на приложението, като някои го нарекоха „антиутопичен“ момент.