Фалшива викторина обещава ваучери за маркови стоки

ФАЛШИВА ВИКТОРИНА ОБЕЩАВА ВАУЧЕРИ ЗА МАРКОВИ СТОКИ

02 May 2011

Холандското дружество R&D Media с търговско наименование "Djugo" подмамва потребители да се включат в мнима викторина, като обещава ваучер за определен продукт на известни търговски марки като Икеа, Есприт, Дизел и др. срещу 10 SMS-a от по 1 евро, алармират от Комисията за защита на потребителите.

Офертата е привлекателна, тъй като ваучерът е на стойност над 450 евро. В същото време измамата може да засегне хора от която и да е точка на земното кълбо, тъй като предложението е отправено по Интернет.

Сигналът постъпи в Комисията за защита на потребителите  по европейската система за обмен на информация за нелоялни търговски практики на Стария континент.

Регламентът за включване във викторината (описан на сайта www.djugo.com) изисква изпращане на отговори на въпроси чрез кратки текстови съобщения на специален номер. Според предварителната информация за спечелването на награда са необходими 10 есемеса, но на практика се оказва, че следва да са доста повече. Проверка е установила, че никоя от посочените известни марки няма общо с играта и не предоставя ваучери за нея. На практика без тяхно знание "Djugo" използва имената им, за да създава впечатление, че е солидна и заслужаваща доверие компания.

БГНЕС

КОМЕНТАРИ

БИСКВИТКИ
Този уебсайт използва "бисквитки" за подобряване на ефективността му. За повече информация вижте Политика за използване на бисквитки.
РАЗБРАХ