Радио The Voice

15% от уеб-потребителите у нас пазаруват онлайн

14:06 | 15 декември 2009
Над 50% от българските интернет потребители са пазарували онлайн поне веднъж

Над 50% от българските интернет потребители са пазарували онлайн поне веднъж. От страните в нашия регион най-добри позиции в това отношение има Чехия, където 70% от интернет потребителите са пазарували онлайн.

Най-слабо развитият пазар в региона е Литва, където само 29% са пазарували онлайн. Там хората смятат, че електронното пазаруване е нещо трудно и много сложно, докато в България хората мислят, че електронното пазаруване пести време – което всъщност е едно от основните предимства на електронната търговия. Това разказа Моника Ласота, директор бизнес развитие в Gemius, по време на семинара Webit METRIX Conference, който започна тази сутрин в столичния хотел Шератон.
При браузерите Internet Explorer доминира сред българските е-потребители с пазарен дял от 49%, следван от Firefox с 44%, показват още данните на Gemius. Opera се радва на 5%.
Подобни са цифрите и в останалите страни от региона, като все пак там делът на IE е над 50%, а този на огнената лисица е около 30%. В Унгария, Латвия и Полша делът на IE е около 44%, а доминиращ браузер е Firefox с около 50% дял.
Изключение е Русия, където най-добри позиции има Opera – 24%, следвана от IE с 24% дял и FF с едва 20% дял.
Най-силната търсачка в България и в целия регион остава Google. 98% от интернет потребителите я ползват.
Разходите за онлайн реклама растат, като за 2008 г. те формират средно 5% от общия обем на бюджетите за реклама на фирмите от региона.
Статистиките за България, изготвени от e-Academy пък показват, че към ноември 2009 г. 46% от населението на страната вече е онлайн. Това прави 24% ръст за 1 година.
20% от времето, което хората прекарват в общуване с медиите, е време, прекарано в интернет. Интернет е третият канал, на който българите имат най-голямо доверие – след личната препоръка и телевизията. Обратно, мобилната реклама се ползва само с 1% доверие.
Въпреки това едва 3,2% от бюджетите на фирмите за реклама са насочени към интернет реклама.
Е-търговията се развива с умерени темпове: 8% от всички българи пазаруват онлайн, а от групата на уеб-потребителите 15% пазаруват електронно. Само 3% от уеб-потребителите у нас пазаруват от външни сайтове (не български).
Интересно е, че е налице много високо доверие от страна на пазаруващите към уеб-сайтовете, от които те купуват – потребителите не са били обект на измами. Това опровергава масово налаганото схващане, че интернет е едно страшно опасно място, където човек неизбежно ще бъде измамен.

WE LOVE MUSIC 00:00 - 08:00 Слушай
  • ADAM LAMBERT THE ORIGINAL HIGH 00:08 сега
  • SHAKIRA, MALUMA CHANTAJE 00:05 предишна
  • THE PARAKIT, ALDEN JACOB SAVE ME (ID) 00:02 предишна
  • PAVELL, VENCI VENC MOMICHETO OT KVARTALA 23:58 предишна
  • FLO RIDA, ROBIN THICKE I DON'T LIKE IT, I LOVE IT 23:55 предишна
  • BEN DELAY I NEVER FELT SO RIGHT 23:51 предишна
  • BEBE REXHA I GOT YOU 23:47 предишна
  • LITTLE MIX BLACK MAGIC 23:44 предишна
  • ROBIN SCHULZ, DAVID GUETTA, CHEAT CODES SHED A LIGHT 23:41 предишна
  • NAUGHTY BOY, KYLA SHOULD'VE BEEN ME 23:38 предишна
Hip Hop & RnB 00:00 - 01:00